baltowcom baltowcom
1306
BLOG

"Nocna Zmiana"-20latPO-Szacunek,Panie Janie!

baltowcom baltowcom Polityka Obserwuj notkę 3

 Nocna Zmiana 4 czerwca – pamiętamy! - niezalezna.pl

4 czerwca mija 20 lat od obalenia rządu Jana Olszewskiego. Prawo i Sprawiedliwość chce zorganizować obchody rocznicy tego pamiętnego zdarzenia w Sali Kolumnowej Sejmu. - Liczymy na obecność kilkuset osób ze świata polityki i nauki - mówi portalowi Niezalezna.pl poseł Antoni Macierewicz, jeden z bohaterów zdarzeń sprzed 20 lat.

To właśnie szef MSW w rządzie Jana Olszewskiego, obecnie poseł PiS Antoni Macierewicz, organizuje obchody. W rozmowie z portalem Niezalezna.pl mówi, jakim tematom poświęcone będą referaty i wystąpienia podczas obchodów.

- Po pierwsze: roli Lecha Wałęsy i jego ówczesnym działaniom w sprawie dawnych baz sowieckich, które miały być przekształcone w ośrodki ekspansji służb rosyjskich. Po drugie: sprawom społeczno-gospodarczym. Po trzecie: bilansowi osiągnięć i strat obozu niepodległościowego po 20 latach, jakie minęły od obalenia rządu Jana Olszewskiego - zdradza poseł.

Jak dowiedział się portal Niezalezna.pl, choć obchody planowane są wstępnie na 4 czerwca, to ostateczny ich termin zależy od dyspozycji Jana Olszewskiego, który obecnie przebywa w szpitalu.

Prezes PiS pytany wczoraj o plany PiS na 20. rocznicę obalenia rządu Olszewskiego, mówił: "będzie spotkanie, będziemy mówili o tej sprawie, bo to był bardzo ważny zwrot w historii Polski. Dokładnie w trzy lata po wyborach czerwcowych pewien etap - żeby Polska nie była krajem postkomunistycznym czy też postkolonialnym - się wówczas skończył, niestety skończył się przegraną".

- Gdyby wtedy wszystko potoczyło się inaczej, Polska byłaby lepsza, silniejsza, bogatsza, ilość społecznego nieszczęścia byłaby znacznie mniejsza. Jako naród bylibyśmy w nieporównanie lepszej kondycji - przekonywał Kaczyński.

Rząd Olszewskiego został obalony 4 czerwca 1992 r. podczas tzw. nocnej zmiany, po ujawnieniu przez szefa MSW Antoniego Macierewicza archiwaliów SB - listy polityków figurujących w archiwach MSW jako konfidenci komunistycznych służb specjalnych. 

20. rocznica obalenia rządu Olszewskiego będzie jednym z głównych tematów najbliższego wydania tygodnika "Gazeta Polska"

KLIKNIJ PONIŻEJ I OBEJRZYJ FILM "NOCNA ZMIANA"

 

http://niezalezna.pl/28929-nocna-zmiana-4-czerwca-%E2%80%93-pamietamy

 

 

Z historii polskiej lustracji:

Za Jackiem Kuroniem:
"4 czerwca 1992 – Jacek Kuroń notuje:„Poszedłem do Geremka, gdzie

Kuroń: "Lechu, idź w zaparte" …
http://rekontra.salon24.pl/244...

4 czerwca 1992 – Jacek Kuroń notuje:

„Poszedłem do Geremka, gdzie radzili już nasi klubowi mędrcy. Tam dowiedziałem się, że są dwie listy. ” (…) „Bronek powiedział też, że Wałęsa właśnie pisze list do posłów, w którym przyznaje się, że jakieś tam deklaracje parę razy podpisał. Wiedziałem o tym od zawsze i rozumiałem młodego robotnika: nigdy nie zakapował kolegów, ale niby dlaczego nie miał czegoś podpisać? (…)

Wkurzyła mnie tylko bierna postawa Lecha,bo zrozumiałem z relacji Bronka, że w liście do posłów ma być tylko przyznanie się i coś w rodzaju prośby o wybaczenie, a nie ma zdecydowanego stanowiska w sprawie lustracji. Zadzwoniłem do Belwederu i jakoś szybko mnie połączyli z prezydentem.
- Cześć.
- Cześć.
-Zanim cokolwiek podpiszesz — mówię do niego — Lechu, spotkaj się ze mną.
- Szkoda - mówi - że tak późno dzwonisz, bo ja już wszystko, co miałem podpisać, podpisałem.
- A co? — pytam. Odczytał mi swoje ostatnie oświadczenie, w którym ostro występuje przeciwko lustracji i rządowi Olszewskiego.
- No i dobrze — powiedziałem z ulgą w głosie. — Tak trzymać.
(…)
- Teraz jednak musimy go obalić za wszelką cenę.
- Tak, za wszelką cenę - powtórzył po mnie, z akcentem na słowie „cena".
https://docs.google.com/docume...

http://niezalezna.pl/13648-222-agentow-w-msz

http://baltow.salon24.pl/414964,dziura-u-pana-tadeusza-mazowieckiego-w-pamieci#comment_6086960
baltowcom
O mnie baltowcom

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka